15.09.2013

Himalayan Iyengar Yoga Centre ve B.K.S Iyengar


Burası benim bu hafta eğitim aldığım ve önümüzdeki hafta da devam edeceğim yoga merkezi. Bu bölgenin en kaliteli okulu olduğu söyleniyor, Hindistan çevresinde de yüksek bir itibara sahip. Daha önceki yazılarımda sahibi olan Sharat Arora'nın B.K.S Iyengar'ın öğrencisi olduğunu ve bu merkezi 1985 yılında kurduğundan bahsetmiştim. Bu nedenle öncelikle B.K.S.Iyengar hakkında bir ön bilgi vermek istedim.


B.K.S.Iyengar

B. K. S. Iyengar, veya uzun adıyla Bellur Krishnamachar Sundararaja Iyengar (14 Aralık 1918 doğumlu),  Iyengar Yoga'nın kurucusudur ve dünyanın en başta gelen yoga eğitmenlerinden biridir. Yoga pratiği ve felsefesiyle ilgili yazdığı Light on Yoga, Light on Pranayama, ve Light on the Yoga Sutras of Patanjali kitaplarıyla dünya çapında tanınırlığı artmıştır, şu anda dünyanın her yerinde Iyengar yoga eğitimleri verilmektedir. Kendisi Yoganın babası sayılan Tirumalai Krishnamacharya'nın erken dönem öğrencisidir. Iyengar dünyada yoganın tanınması ve popülerleşmesinde çok büyük bir rol oynamıştır.B.K.S. Iyengar "Time Magazine" tarafından 2004 yılında dünyanın en etkili 100 kişisi arasına girmiştir.
B.K.S.Iyengar'ın beni çok etkileyen sözlerinden:
"Yoga insanlığın evrimi ile ilgilenen eski ancak mükemmel bir bilim dalıdır. Bu evrim insanın beden sağlığından kendini farkındalığına kadar bütün yönlerini kapsar. Yoga ‘birlik’ demek. Bedenin bilinçle ve bilincin ruhla birleşmesi. Yoga günlük yaşantımızı dengeli sürdürebilmemiz için bizi besler ve hareketlerimizi belirli bir hünerle yapmamızı sağlar."

 (Merkezin kapısından giriş)

Iyengar yöntemi şu ana kadar çalıştığım yoga tekniklerinden çok farklı. Birsürü materyal kullanılarak yapılıyor. Her asanada (poz) 5-10 dakika bekliyoruz. Ve en bana ilginç gelen tarafı nefes alıştırmalarının kesinlikle yapılmaması, düşüncelerine göre nefes doğal bir şekilde alınıp verilmeli akışına bırakılmalı.

Görüntü alınması konusunda çok katılar, kesinlikle yasakmış. Ben de su içme bahanesiyle arada gizli çekim yapıyorum. Ama yarın bu haftaki dersimizin ana eğitmeni karizmatik Biyata'dan izin isteyeceğim. İzin verirse önce kendisinin fotoğrafını çekmek istiyorum.

Derste 3 ayrı asistan 10 kadar öğrenciyle tek tek ilgilenerek duruşlarımızı düzeltmeye çalışıyor. Dersin tüm odak noktası düzgün postür ve tabii ki düzgün omurga, özellikle alacağım 1 aylık Yoga Alyans eğitiminde kendi durumumdan dolayı burada temel ve ileri seviye eğitim almak istedim. Çünkü skolyozuma çok faydalı olacağını ve omurgamı açacağını biliyordum.

İlk gün bu meydanda toplandık, herkesin fiziksel bir sorunu var. Onlar konuşuldu, hepimize ayrı ödevler verildi. Bana her gün kursa 15 dakika erken gelip baş aşağı asılmamın çok faydalı olacağını söylediler.
Hergün kütüphanenin yanında yer alan bu serbest alıştırma odasında asılıyorum, ilk zor geldi ama her seferinde daha çok zevk almaya başladım.
Tüm hareketler destekle yapılıyor, ve mükemmel duruş ve sabitlenme hedefleniyor. Peki nefes kontrolü olmadan duruşu nasıl düzeltiyoruz? Ayak parmaklarımızla. Beni çok zorladı bu, bazı ayak parmaklarımı hiç kullanmıyormuşum meğer. Sonradan açılmaya başladı, el parmakları ile ayak parmakları arasında müthiş bir iletişim varmış, buna da çok şaşırdım.
Bu merkez oldukça büyük bir arazi üzerinde, burası da cafesi. Ama yemekler bana pek hitap etmedi. O yüzden burada pek takılmıyorum.


 Erken gelip bahçede güneş altında oturmak çok zevkli ama asılmam gerektiği için fazla duramıyorum. Buranın havası bir garip sabahları 25 derece öğlen hava dönüyor, kurstan çıktığımızda 15 dereceye düşüyor, gece ise dondurucu. İşte bu yüzden günün en güzel vakti sabah erken saatten öğlene kadar.
 Himalayan Iyengar Yoga Centre ve aldığım Iyengar yoga eğitimi ile daha ayrıntılı yazmak istiyorum, eğitmenlerimi anlatmak istiyorum. Bu nedenle bir kaç yazımı daha bu kursa ayırmalıyım, burada gerçekten çok kaliteli ve çok farklı bir yoga eğitimi veriliyor.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder