4.09.2013

Hindistan'a gitmeden önce 1


Hindistan vize isteyen ülkeler arasında. Bana bir tane yetmedi 2 tane aldım. Ağustos'ta çok sevdiğim bir arkadaşımla Kerala tatili yapmayı planlıyorduk, o zaman 2 aylık bir vize vermişlerdi. O zaman dediğim Temmuz.. Sonra iptal olunca ben Ağustosta tekrar başvurdum, bu bloga bahis planımı uygulamam için verdikleri 2 aylık vize yetmiyordu, çünkü seyahat tarihinizden itibaren değil nedense başvurduğunuz günden itibaren vizeyi veriyorlar. İyi de o zaman niye uçuş-otel rezervasyonlarını istiyorlar bir anlasam, zaten Türkiye'yeden vize isteyen tüm ülke konsolosluklarında farklı bir antikalık var ya, çözemedim ben.  Neyse, işte o nedenle ben de tekrar başvurdum.. Çok laf ettim ama aslında vize almak gayet basit Hindistan'dan. Sabah başvuruyorsunuz akşam alıyorsunuz vizeyi. Konsolosluk Harbiye'de, çalışan bir güvenlik gördüğünüz ve iki de teyze var gişede. Biri talepleri alıyor diğeri de biyometrik işine bakıyor. Yanlız yoga eğitimi alıcam diyince akan sular durdu pek hoşlarına gitti. 5-6 ay bana yeter dedim, sen öyle san, kesmez seni o kadar süre, en iyisi haftaya gel de sana senelik verelim dediler. Ama tekrar konsolosluk işiyle uğraşmayı benim de gözüm kesmedi.  2'dir sihirli kelime yogayı söylüyorum çünkü akan sular duruyor, çok hoşuma gitti, bu sefer 5 aylık kaptım.  Evrak talepleri de pek az, öncesinde internetten  bir form doldurmak gerekiyor vize başvurusu için  adres şu : https://indianvisaonline.gov.in/visa/indianVisaReg.jsp .

Sonra da kalış masrafları için nakit bulunduğunu gösteren banka hesabı ve rezervasyonlar. Tabii ki bedavaya vize olmaz 42 dolar da ücreti var. Sonuç: yine para öde bir vize için, ama şurası kesin az evrak hızlı iş.
Konsolosluğa aşı lazım mı gitmeden önce diye sorarsanız çok bozuluyorlar. Onlara göre hiç gerekli değil zaten cevap öyle de böyle bir soruyla da muhatap olmak istemiyorlar belli ki. O yüzden ben de sordum soruşturdum daha önce gidenlere, internetten de uzun uzun araştırdım.

Halbuki artık bu işler artık ne kolaylaşmış. http://www.seyahatsagligi.gov.tr/ adresine giriyorsunuz call center telefonu var zaten orada, en yakın merkezin adresini alıyorsunuz. Bu sitede ayrıca seyahate çıkacaklar için bir çok faydalı bilgi var, gitmeden önce okunması yararlı olacaktır. Mesela su dezenfektanı tabletlerin varlığını oradan öğrendim. Pek cahilmişim. Ayrıca hazırlayacağınız sağlık çantasında neler olması gerektiği de yazıyor, bu da çok iyi oldu.

İstanbul' iki tane seyahat sağlığı danışma merkezi var, biri Karaköy diğeri de Maltepe'de. Maltepe'deki merkez bana daha yakın olduğu için orayı seçtim öncelikle telefonla aradım, direk doktor cevaplandırıyor zaten, nereye gideceğimi öğrendikten sonra ilk olarak Hepatit A ile B için kan tahlili yaptırmamı istedi. Ben de antikor çıktığı için o aşıları yaptırmama gerek kalmadı, yalnız diğer aşıların aynı gün içinde olması gerekiyormuş. O nedenle tüm gününüzü ayırmanız gerekebilir çünkü merkezlerde gerekli aşıların hepsi yok ama gereken bütün aşıların listesini ve koruyucu ilaç listesini veriyorlar. Bana kendi merkezlerinde Tifo yaptılar. Karaköy' deki merkez çok iyiymiş bu arada sonradan çok tavsiye eden oldu. Aşı harici seyahat sağlığı ile ilgili de önemli bilgiler veriyorlar ve her türlü sorunuzu cevaplandırıyorlar. Aile Hekiminde de ( eğer Aile Hekimi yoksa toplum sağlığı merkezlerinde de yaptırılabilen) difteri tetenoz ve polio oldum. Polio çocuk felci aşısı bebeklere yapılıyor normalde. Vardır bir nedeni diyerek çok sorgulamadım. Internet sitesinde de hangi ülkeye gidecekseniz gerekli tüm aşıların listesi var. Seyahat sağlığı merkezinden çıkarken aşı karnesi verdiler bana, zamanında rahmetli Misi'nin vardı böyle karnesi, hatta soyadına da Perek yazılmıştı, onu hatırladım, çok duygulandım.


Bu arada yapılan hiç bir aşıya para ödemedim. Hepsi ücretsiz. Ancak hepatit tahlilini özelde yaptırırsanız biraz tuzlu. Devlette de yapılıyor ancak önceden randevu almak lazım. Biraz da sabır lazım ben gösteremedim.

Son olarak Hindistan'da sıtma olayı var, iki adet antibiyotik seçeneği veriyorlar. Gitmeden önceki gün başlayıp dönüşte 4 hafta daha devam etmeniz gerekiyormuş. Internet sitesinde gideceğim eyalete dair sıtma tehlikesi vermiyor, ama doktor yine de kullan dedi , biraz muammadayım.

Hindistan'a gitmeden önce serisinin bu ilk yazısı teknik ve sıkıcı oldu biraz, ama maksat yol gösterici olsun. İnanın şu basit bilgileri internetten bayaa bir araştırdım ondan dolayı bu yazıda hepsini yazmak istedim ki bir arada bulunsun. Serinin sonraki yazıları daha keyifli olacak, hem yoga okullarımı anlatacaktım önceden sözüm vardı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder