9.09.2013

Hindistan'a gitmeden önce 2

Hindistan yoga yolculuğumun ilk ve en uzun durağı olan Dharmasala'da kalacağım ve eğitim göreceğim köyün adı Dharamkot village. Bir çok meditasyon ve yoga okulunun yer aldığı Dharamkot village turistik Mcleod Ganj yerleşim yerinin 20 dakika yürüme mesafesinde ve yukarısında olan bölgeymiş. Buradaki eğitmenlik kursunun yanında bir misafirhanede kalacağım, ancak önceden başka bir kursa da katılmak niyetiyle gruptan bağımsız tek başıma geçireceğim bir 12 günüm olacak. Kalacağım yer bir patika yolu üzerindeymiş, yolun merdiven basamaklarından oluştuğunu bahsettiler ama tam olarak ne olduğunu gidince göreceğim. Ana yolun karanlık olması ve çevrede hiç bir aydınlatma bulunmaması ıssız bir ortam doğuruyor haliyle zaten hava karardıktan sonra dışarı çıkmak kadınlar için biraz sakatmış. Bu nedenle gruptan bağımsız geçireceğim ilk 12 günde hava kararmadan odamda olmak zorundayım. Odamda internet ve Tv gibi imkanlar maalesef yokmuş, öğrendiğim kadarıyla İngilizcesi az olan bir de Hintli teyze işletiyor misafirhaneyi yani internetsiz tvsiz ve muhabbetsiz nirvanaya erilen akşamlar mı bekliyor beni diye kara kara düşünüyorum..

Eğer durum o kadar içler acısıysa 12 gün o şekilde geçirebileceğimi pek sanmıyorum açıkçası, zaten ben de kendimce bir alternatif buldum bunun için. Bu alternatifi gidince kontrol edeceğim ama nasıl olabileceğinden bahsetmem gerekirse: yanlızlık ve sıkıntıdan kafayı yememek için bu ilk yalnız geçireceğim süreyi wifi erişimi kesintisiz olan ve yerleşim yeri bölgesinde yani Mcleod Ganj'da bulunan ve fiyatları da gayet makul olan bir başka misafirhane olan "Kunga Guest House" da  geçirebilirim. Hatta otelin içinde çok da popüler bir İtalyan restoranı varmış.  Adı " Nick's Italian Kitchen", ayrıca işletmecisi Dalai Lama'nın eski başkorumasıymış ve bölgede sevilen güvenilir kişilerden biriymiş. Otelin resimlerini ve yorumlarını tripadvisordan görmüştüm, restoranı "lonelyplanet"da tavsiye edilen yerlerin başında geliyor. O yüzden işte bu alternatif aklımda halen, duruma göre karar vereceğim.


Bana sempatik geldi burası bir kaç kere de yazıştık, ben galiba bu Tibet halkına da biraz meyilliyim kalben, muhtemelen boş zamanlarımda burada takılacağım. Ev yapımı pizzaları ve brownieleri çok meşhurmuş daha ne isterim. Kalış için henüz karar vermedim ama bedava wifi işi de aklımı çok çeldi, odaları da tertemiz, zaten benim günde 12 saatlik eğitim başladığında biraz zor kıpırdarım yerimden. 
------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Burası benim ilk eğitim alacağım kurs. 5+5 toplam 10 gün eğitim mantığıyla giriş ve devam seviyelerinde ders veriliyor. Günde ortalama 3 saatlik bir eğitim olacak, o yüzden ilk günlerimde bolca boş zamanım var. Bu kursun adı Himalayan Iyengar Yoga Center. Iyengar Yoga yöntemiyle eğitim veriliyor, zaten kursun eğitmeni de  B.K.S.Iyengar'ın eski öğrencisi "Anand Sagar", kendisi bu merkezi 1985'te kurmuş. Hindistan'daki en saygın yoga okullardan biri olması ve eğitim kalitesi haricinde açıkçası merkezinin  imkanları ve böyle güzel bir doğa içinde yer alması çok cazip geldi. 

 Ben artık yavaş yavaş blog içinde yoga konusuna girmek istiyorum, bu eğitimleri neden alıyorum nedir benim yogayla ilişkim biraz bahsetmeliyim. Ama yine geç oldu ve yarın tamamlamam gereken koca bir bavul var. Ne de olsa ertesi gün yollara düşüyorum. Çok az kaldı. Neredeyse 1 gün! 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder